Dennis Albus

Tworzenie złożonych efektów poprzez składanie prostych komponentów

Opis

Wykład ma za zadanie obalić tezy, że Houdini jest zbyt skomplikowany, trudny do nauki, zbyt techniczny dla artystów i nadaje się tylko do efektów. Większość z nich wynika z niezrozumienia na czym polega ta złożoność jaką pozwala tworzyć Houdini. Dennis wykorzysta wykład, aby wykazać, że trudne animacje nie zawsze są produktem nadmiernie skomplikowanego procesu tworzenia. Zademonstruje jak rzeczywiście zadanie staje się znacznie prostsze po rozbiciu go na najbardziej istotne elementy. Ma nadzieję wzbudzić ciekawość i przekonać  słuchaczy, że Houdini to doskonałe narzędzie do eksploracji i kreatywności, a za jego pomocą na pewno można zrobić o wiele więcej niż tylko symulacje i FX.

Bio

Dennis Albus mieszka i pracuje w Monachium, w Niemczech. W firmie Toplasson pełni funkcję Houdini Technical Director . Jego główne zawodowe zainteresowanie skupia się na technicznych aspektach oświetlenia, cieniowania i renderowania w grafice 3D, ale ma też  słabość do wszystkiego co jest proceduralnie i algorytmicznie generowane czy animowane.

Przed odkryciem swojego zamiłowania do animacji 3D, Dennis pracował jako projektant stron internetowychi i do druku w lokalnej firmy IT, przez około 5 lat. Tam został zachęcony do porzucenia studiów fizyki i kontynuacji oraz pielęgnowania swoich umiejętności w zakresie projektowania, aby w końcu wybrać to jako zawód na pełen etat. Teraz jest za to wdzięczny. Podczas studiów testował oprogramowanie 3D jakie wpadło mu w ręce, ale nic nie zrobiło na nim takiego wrażenia jak Houdini. Wtedy postanowił napisać  swoją pracę dyplomową włączając w to projekt Houdini – ocenia, że była to najlepsza decyzją jaką mógł podjąć. Od tamtego czasu, prawie od sześciu lat nie dotknął niczego innego (prawie). W dziedzinie sztuki Dennis zrobił licencjat w 2009 roku –  Bachelor of Arts in Media Production. Następnie został współzałożycielem studia – “wecandance Animation Studio” (www.wecandance.de), gdzie pracował jednocześnie pełniąc funkcję Dyrektora Technicznego, 3D Generalist oraz  CEO, przez prawie 5 lat. Od początku 2014 roku pracuje jako Houdini TD w Topalsson GmbH – koncentrując się na tworzeniu liniowych sekwencji tworzących efekty oświetlenia, cieniowania i specjalnego renderowania.

TOPALSSON jest agencją doradztwa kreatywnego oraz oznacza innowacyjność i wizjonerską komunikację marki i oprogramowania. Wspólnie z naszymi najważniejszymi klientami, jak Audi stale przesuwamy granice możliwości technicznych do tworzenia innowacyjnych, specyficznych dla marki doświadczeń, w odniesieniu do reklam, produktów i aplikacji – rzeczywistych i wirtualnych. Inspirujemy ludzi – zarówno pojedyńczych klientów jak i grupy docelowe.

Nasze główna działalność to filmy (realne i wirtualne), gry i wydarzenia – od koncepcji do produkcji końcowej. Najlepszy sprzęt techniczny jak i nowoczesne środowisko i wzajemny szacunek są brane w firmie za pewnik.  To stanowi idealną bazę dla kreatywności i innowacji oraz oferuje pracownikom każdą możliwość, aby wnieść swoje umiejętności do naszych projektów.
Topalsson jest firmą rozwojową posiadającą silny zespół śmiałych, dedykowanych specjalistów różnych dziedzin, dedykowanych kreatorów i specjalistów IT z pogłębionym doświadczeniem. Zespół ma nadzieję na przyjęcie nowych kolegów, aby kształtować przyszłość razem.

do góry